Kép forrása: pixabay.com
A bíró (Szen'mártoni kerekerdő).
Akkoriban a nyúlnak hosszú farka volt, a mókusnak hegyes orra, és a pocok vörös bundában járt. Jó barátok voltak, mindenhová együtt jártak, boldogan ugrándoztak a Kerekerdő harmatos pázsitján, bukfenceztek a tavaszi napsütésben.
Nekem gyönyörű bundám van, ezért éppen én lennék erre a legalkalmasabb! – nézegette magát okoskodva a Körös-folyó vizében a pocok.
Erre már a nyúl is odaszaladt a partra, hogy belepillantson a víztükörbe:
A tisztás közepén korgó gyomorral üldögélt a róka, aki a hangos veszekedésre lett figyelmes. Amikor meghallotta, hogy az állatok min vitatkoznak, magára pillantott és azt gondolta:
Közelebb lopózott s nyájasan megszólította őket:
A pocok a róka elé perdült és nagy hirtelen sorolni kezdte:
Az állatok bólogatni kezdtek, a róka pedig ezt mondta:
Az erdei állatok így is tettek. A nyúl nagy sietve lecsatolta szép hosszú farkát, a mókus levetette hosszú hegyes orrát, a pocok pedig a parton hagyta csodás vörös bundáját, s bementek fürödni a folyóba. Mosakodtak a hideg vízben, mert mindannyian a legtisztábbak szerettek volna lenni.
Több sem kellett a rókának. Hirtelen magára kapta a bundát, felöltötte a nyúl szép hosszú farkát, a mókus hegyes orrát, s szaladt a rókalyukba, s tenyerét dörzsölve várakozott.
Amikor a pocok, a nyúl és a mókus kijöttek a partra keresni kezdték ruháikat. Bizony hamar rájöttek, hogy a róka átverte őket. Azóta kerüli jó messzire a nyúl is a mókus is és a pocok is a rókát, a róka pedig azóta is várja őket a lyukban.
Ehhez a meséhez még nem érkezett hozzászólás, legyél Te az első aki véleményezi!
A szerző biztosan nagyon hálás lesz érte!
Ezt a mesét írta: Tóth Marianna meseíró
Kunszentmártonban élek, 1963. november 1-én születtem Szentesen. Kisgyermekkorom nagy részét nagyszüleimnél, Alattyánon és Csépán töltöttem, ahol megismerkedtem a falusi emberek életének szépségeivel és nehézségeivel. Iskoláimat Kunszentmártonban, Szarvason, Budapesten, Szegeden és Debrecenben végeztem az óvónői pályához kapcsolódóan. Az óvodapedagógia sajátos eszközrendszere lehetőséget adott arra, hogy a művé...